۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۶۲۴۷۴۲

اردبیل| کارگروه‌های ایثارگران اردبیل فعال شد

اردبیل| کارگروه‌های ایثارگران اردبیل فعال شد
مشاور استاندار اردبیل در امور ایثارگران گفت: کارگروه‌ها و شوراهای راکد مرتبط با ایثارگران و آزادگان در استان اردبیل با هدف تکریم جایگاه آن‌ها فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، رحیم صدقیان در جلسه هم‌اندیشی با ایثارگران اداره کل میراث فرهنگی اردبیل اظهار کرد: از جمله کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعال شده و هر سه ماه یک بار با تشکیل جلسه تمامی مسائل مرتبط با تکریم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می‌کند.

وی افزود: 3400 شهید در استان اردبیل شناسایی شده است که برگزاری یادواره‌ها در کارگروه  ترویج فرهنگ ایثار بررسی می‌شود؛ در سال‌های اخیر اکثر یادواره‌ها مربوط به شهدای بسیجی و سپاهی بود.

مشاور استاندار اردبیل در امور ایثارگران با یادآوری برگزاری یادواره 1200 شهید ارتش در سال 96 اظهار کرد: علاوه بر این کارگروه مناسب‌سازی شهری نیز با هدف مناسب‌سازی ساختمان‌ها جهت استفاده معلولان و جانبازان فعال شده است.

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول این کارگروه گفت: به ویژه مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری، سرویس‌های بهداشتی، باجه‌های تلفن و دستگاه‌های ام تی ای بانکی در این کارگروه عملیاتی شده است.

صدقیان به فعالیت شورای مشورتی خانواده شهدا و جانبازان اشاره کرد و گفت: در پی تشکل جلسات این شورا نیز مسائل مهم و ضروری پیرامون نیازمندی خانواده شهدا و جانبازان به استاندار اردبیل و سایر مسئولان استانی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مشاور استاندار اردبیل در امور ایثارگران به فعالیت شورای هماهنگی ایثارگران اشاره کرد و افزود: همچنین در سال‌های اخیر رسیدگی به مسائل و مشکلات درمانی و مشکلات استخدامی ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان با جدیت مورد توجه بوده است.

وی به اجرای مستمر طرح تکریم و دیدار خانواده ایثارگران و شهدا اشاره کرد و گفت: در این مورد  هر دو هفته یک بار به همراه استاندار اردبیل این دیدار انجام می‌شود.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه حفظ منافع ملی در سایه تکریم ایثارگران و شهدا امکان‌پذیر است، این مهم را وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی دانست.

نادر فلاحی با تاکید به اینکه تکریم ایثارگران و آزادگان یک وظیفه اخلاقی است اظهار کرد: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در خدمت‌رسانی و برطرف کردن مشکلات ایثارگران تمامی امکانات دستگاه اجرایی را به‌کار گیرند.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده این اداره کل در سال‌های اخیر افزود: رشد سفر گردشگران، کسب رتبه نخست در بین 31 استان، رشد کمی و کیفی پروژه‌ها و برنامه‌های اداره کل در سایه حمایت و تلاش مجموع کارکنان حاصل شده است.

فلاحی افزود: در چنین شرایطی که دولت تدبیر و امید تمامی تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم به‌کار گرفته بزرگ‌ترین خیانت، سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم است و باید نسبت به انعکاس اقدامات اهتمام داشت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات